Cica s-au aliniat planetele de asa natura incat sa creeze o conjunctura favorabila iubitorilor de muzica…altfel nu-mi explic…se intampla o serie lunga de concerte/cantari, inceputa joi seara cu voltaj si care se va incheia martea viitoare cu u2 pe san siro din milano…iata cam despre ce este vorba:
1. voltaj @ sala polivalenta, joi 25 iunie…asta a fost un concert care ar fi putut sa iasa extraordinar, dar…acel dar exasperant care domina in general esecurile…4 scene secundare trebuiau sa se ridice la inceputul concertului, pe fiecare dintre ele stand cate un instrumentist…chitarile pe extreme, clapa si toba in centru…in fata celor 4 scene erau atarnate 4 cearsafuri albe mari care urmau sa fie luminate din spate, ideea fiind ca siluetele instrumentistilor sa se vada ridicandu-se prin cearsafuri…da’ nu s-a aprins lumina la timp, asa ca s-a ales praful de toata deschiderea lor grandioasa…foarte putini au vazut ca scenele s-au ridicat…din pacate…mai departe, un alt moment care putea iesi misto a fost cel in care goia si cu bobita ( cu tot cu clapa si chitara ) s-au mutat in lateralul scenei sa cante 2 melodii…miscarea a fost ‘imprumutata’ de la coldplay…numai ca britanicilor le-a iesit…la voltaj n-a iesit…cand s-a aprins spotul pe cei doi, abia ajunsesera acolo…s-au stat cateva secunde pana s-au asezat si si-au aranjat instrumentele…fiindca au stat pe lateral, o intreaga tribuna ( partea dreapat a salii ) nu prea i-a putut vedea…coldplay au stat intr-un colt al salii, atent asezati ca sa poata fi vazuti de toata lumea si au inceput sa cante pe intuneric, pastrand cateva secunde de mister in sala…lumea a explodat cand luminile s-au aprins pe ei si toti s-au intors in partea opusa scenei…cu totul alt efect…calin si-a intrat greu in ‘voce’…a fost prea singur pe o scena imensa, c cei 4 instrumentisti ramasi pentru primele melodii pe scenele de sus…primele cateva melodii nu i-au iesit…nu si-a prezentat colegii…in schimb si-a salutat fiul…personal, mi s-a parut de neinteles cum in concertul de lansare a unui album, canti doar 3 ( trei ) din melodiile noi…restul au fost vechile hit-uri…si au mai fost cateva scapari…dar au fost si puncte pozitive…destul de multa lume…melodiile vechi au electrizat spectatorii…s-a cantat si s-a dansat in draci…sunet aproape ireprosabil, jocuri de lumini reusite si niste animatii dragut…un featuring foarte tare cu damian brothers si un moment senzational, reusit cu calin cantand pe sageway… concluzia ramane cea expusa in introducere…se putea mai mult!
2. dupa voltaj si o salata la trattoria, am ajuns pe la 1 la damian brothers la fratelli …marturisesc ca nu i-am vazut niciodata cantand live si asta a fost si motivul pentru care am vrut sa merg, chiar daca a doua zi trebuia sa plec devreme la mare…din pacate, am ramas cu un gust amar…foarte amar…oamenii au cantat fara niciun chef…mi s-a parut ca sunt chiar sictiriti…sunetul a fost execrabil, iar interactiunea cu publicul de toata jena…un featuring total ratat cu bodo si repetarea melodiei pe care o auzisem si mai devreme la polivalenta cu voltaj… ce sa zic, slab…foarte slab…am plecat dupa vreo80 de minute de stat, chiar inainte sa se termine concertul…n-avea rost, n-avea farmec…cand am ajuns in masina am primit sms-ul despre vestea mortii lui michael…nu vreau sa vorbesc prea mult despre asta, pentru ca ma intristeaza…atat vreau sa spun, ca exact joi vorbisem cu niste prieteni sa mergem la concertul lui la londra…daca am fost fanul cuiva in copilarie, acela era michael…pentru ca l-am vazut la televizor si la concert, pentru ca imi aducea taica-miu casete cu el de la bucuresti, pentru ca aveam discuri cu jackson five si poster cu elfacand reclama la pepsi la mine in camera…am dat sms cuiva ramas in fratelli si mi-a spus ca a anuntat dj-ul acolo si ca in maxim 10 minute s-a golit locul…RIP
3. duffy @ plaja h2o, mamaia – vineri, 26 iunie…full perimetrul ca la orice mocangeala organizata si ras-promovata…din pacate, cel mai grav e ca se umple de toti taranii si alcoolicii posibili…cam nasol…mai departe, mercy si dreamer ( cantata la bis ) super piese cu super impact…restul, nimic…a stat mai mult cu spatele la spectatori…sau din profil…sonorizarea precara, neacordata tonului ( pitigaiat ) al vocii ei…aproximativ o ora de recital, pentru simplul motiv ca atatea melodii are ( un singur album )…la final, ca sa atraga spectatorilor atentia de la scena, organizatorii au dat drumul unui foc de artificii in partea opusa…ce sa zic, foarte inteligent…NOT!!!!
4. trupa zero @ portul tomis – sambata, 27 iunie…m-am dus sa ii vad de curiozitate si pentru ca ma invitase alex, tobosarul lor…se vede ca sunt talentati si muncitori, dar din pacate nu au inca destule piese, nu au experienta si nici prestanta…au doar ambitie, o melodie misto cu un videoclip pe masura si, repet, talent…de urmarit!
5. holograf @ portul tomis – sambata, 27 iunie…asa iti dai seama ca baietii de la zero trebuie sa mai creasca…ascultandu-i dupa ei pe holograf…se vede experienta, se vad zeci de ani de scene batute prin tara, se vad sutele de piese scoase de-a lungul anilor si aprecierea de care se bucura din partea publicului…tot respectul pentru ei!…un lucru m-a mirat insa…ii stiam in formula binecunoscuta de 4…ei bine, sambata seara au fost 8 oameni pe scena…si-au mai adus un tobosar, un clapar si doua chitari…au imbatranit 🙂
6. michael bolton @ sala palatului, duminica, 28 iunie…deci aici m-am dus exclusiv pentru a face o surpriza cuiva…ii stiu melodiile, dar nu as fi mers in vecii vecilor la concert…as fi ales limp bizkit ;)…dar m-am sacrificat :)…un spectacol de corazon…a facut si el faza cu cantatul din public ( aveti mai jos o tentativa de poza )…foarte tare la astfel de concerte este faptul ca 80% din audienta sunt femei…si restul barabti tarati acolo…iar sala a fost plina…l-am bifat si p-asta!
aia d la voltaj ar trebui sa dea banii oamenilor inapoi pentru fiecare ambitie de a arata ca sunt mai mult (sau altceva) decat par… Ti-am citit textele….suficient cat sa nu te superi cu nimeni….dar explicatii „piese vechii si electrizante!!!!!”….un super mare tris genul asta de expunere blogonciclopedica a unei trupe care compune numai idiotenii care merg la inima uneia ca Elena Basexcu. Faptul ca par a fi o trupa mare este prezenta unei turme…care oricum nu face diferenta intre adrian copilul minune si voltaj…BLEAH
By: liliakiu on 29 iunie 2009
at 1:52 pm
Ba m-am suparat cu duffy 🙂 la voltaj a fost delir, daca ai fi fost acolo ai fi vazut…am scris mai mult despre partile negative decat despre cele pozitive…tocmai pentru ca nu ma intereseaza daca ‘ma supar cu cineva’ sau nu…am scris de rau si de damian…pentru ca chiar a fost un concert nereusit…despre turme, cine si ce diferente fac, etc, te las pe tine sa judeci! Mersi pentru comment, oricum 🙂 Apreciez parerea ta si ti-o respect !
By: Alex Tomulescu on 29 iunie 2009
at 1:58 pm
Draga Alex,
Sa luam pe rand ce ai scris:
„…asta a fost un concert care ar fi putut sa iasa extraordinar, dar…acel dar exasperant care domina in general esecurile…” – si comentariul tau ar fi putut sa iasa extraordinar dar… altadata sa scrii despre ceea ce te pricepi
„4 scene secundare trebuiau sa se ridice la inceputul concertului, pe fiecare dintre ele stand cate un instrumentist…chitarile pe extreme, clapa si toba in centru…”
Da, asta poate in alt concert. In productia de la Polivalenta acele scene nu trebuiau si nu puteau sa se ridice.
„in fata celor 4 scene erau atarnate 4 cearsafuri albe mari care urmau sa fie luminate din spate, ideea fiind ca siluetele instrumentistilor sa se vada ridicandu-se prin cearsafuri…da’ nu s-a aprins lumina la timp, asa ca s-a ales praful de toata deschiderea lor grandioasa…”
Ai observat bine. Panzele chiar urmau sa fie luminate din spate, numai ca ideea pe care sustii ca ai prins-o… nu ai prins-o. Siluetele care trebuiau sa se vada ridicandu-se nu aveau de unde sa se ridice, platformele erau fixe. Trebuie sa te dezamagesc, dar lumina chiar s-a aprins la timp si publicul a vazut ceea ce era gandit sa vada. Imi pare rau daca „deschiderea lor grandioasa” nu a fost pe masura asteptarilor tale.
„foarte putini au vazut ca scenele s-au ridicat…din pacate…”
Se pare ca ai fost singurul care a vazut scenele ridicandu-se. Si cand vezi ceva ce nu exista asta se cheama de regula vedenie.
Intr-adevar cele 2 podiumuri centrale avau doua platforme mobile care s-au si ridicat la finalul spectacolului (daca ai vazut asta sa stii ca nu ti s-a parut), numai ca ele se puteau doar ridica de la nivelul de la inceput, nu ar fi putit sa coboare ca sa genereze miscarea care ti s-a parut ca a fost ratata. Daca vrei explicatii mai detaliate ti le pot da…
„…un alt moment care putea iesi misto a fost cel in care goia si cu bobita s-au mutat in lateralul scenei sa cante 2 melodii…miscarea a fost ‘imprumutata’ de la coldplay…numai ca britanicilor le-a iesit…la voltaj n-a iesit…coldplay au stat intr-un colt al salii, atent asezati ca sa poata fi vazuti de toata lumea ”
Sa canti intr-un alt loc al salii nu este o inventie Coldplay, o fac multi artisti. Cu atat mai mult asta nu inseamna ca trebuie sa copiezi locul, modul, introducerea si atitudinea de la alte formatii. Faptul ca nu ti-a placut tie ca nu s-a asemanat cu ce a facut Coldplay nu inseamna ca la Voltaj „n-a iesit”.
Imi pare rau ca productia nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor tale.
By: Dani on 29 iunie 2009
at 9:10 pm
Draga Dani,
Iti admir fidalitatea si promptitudinea cu care iti aperi seful…spre binele tau, sper sa o admire si el…altfel urmele adanci de limba sunt degeaba…se poate ca in anumite privinte sa ai dreptate, asa cum in alte privinte se poate sa te inseli…concertul voltaj a fost unul ratat, ca dovada ai imensa multime de oameni care si-au platit biletele…in caz ca stii despre ce vorbesc 😉 …as putea sa iti demontez toate interventiile hilare, dar mi-e lene! Si nu vad sensul… in schimb ma bucur pentru tine ca ti-a placut concertul si ai mare dreptate cand spui ca nu a fost pe gustul meu…ce sa zic, mai mergi p-afara!
Multa bafta in continuare!
Cu drag,
Alex
By: Alex Tomulescu on 30 iunie 2009
at 4:06 pm
Uite cum sta treaba Alex,
Asa cum ti-am scris si in mesajul precedent tie ti se potriveste zicala „Daca taceai filozof ramaneai”.
Ca si in primul caz te trezesti scriind despre ceea ce nu stii. Tu habar n-ai cine sunt, cu ce ma ocup, cate spectacole am vazut sau daca mi-a placut spectacolul Voltaj, dar ai simtit nevoia sa-mi dai un raspuns cu tenta superioara. Ei bine aici ai dat-o in bara.
Aveai trei variante: 1. sa nu mai raspunzi, 2. sa spui ca esti surprins sa afli ca cele 4 platforme nu erau mobile sau 3. – asa cum te-am si invitat – sa-mi ceri explicatii mai detaliate daca esti interesat.
In schimb tu ai ales calea romaneasca – ne dam cu presupusul pentru ca ne pricepem la orice. In loc sa accepti ca te-ai inselat in ceea ce ai vazut, te-ai aparat spunandu-mi ca eu imi apar seful, de aia ti-am scris. Si daca mi-as fi aparat seful ce relevanta avea asta in faptul ca tu ai scris ca ai vazut ceva ceea ce nu s-a intamplat si ca ai inteles o actiune altfel decat ea s-a intamplat? Daca eu nu-mi aparam seful atunci ce se intampla? Ceea ce ti s-a parut ca ai vazut chiar s-ar fi putut inampla?!
Si acum sa lamurim si partea cu seful si cu linsul. Eu sunt cel care am facut stage designul si light designul la acel spectacol ca dealtfel la foarte multe spectacole din Romania. In raportul stabilit cu producatorul spectacolului exista relatii de sef. Daca vrei eu sunt propriul meu sef. Deci nu aveam ce sef sa apar, iar daca te gandesti ca imi aparam „opera” te rog sa ma crezi ca nu mi-au murit laudatorii iar comentariul tau nu m-a deranjat. Chiar m-a amuzat si intrigat ca cineva poate fi atat de atent la aceste trucuri de productie pe care majoritatea le ignora. Am frut doar sa nu ramai cu o impresie gresita despre ce s-a intamplat. De aceea si invitatia de a-ti lamuri si alte lucruri daca intr-adevar te intereseaza.
Cu privire la catalogarea interventiilor mele drept hilare ma mira ce anume din cele spuse de mine aveau ceva amuzant. Erau doar o descriere a ceea ce s-a intamplat in opozitie cu ceea ce ti s-a parut ca s-a intamplat si despre care ai scris cu o siguranta care m-a determinat sa prezint varianta reala.
Recunosc ca mi-ar fi placut sa-mi demontezi „interventiile hilare” dar asta e – nu le pot avea pe toate.
Cu privire la ” in schimb ma bucur pentru tine ca ti-a placut concertul” din nou iti dai cu presupusul aiurea. Eu nu am spus nimic de faptul ca mi-ar fi placut sau nu. Ca sa stii si tu eu sunt cel mai mare critic al meu si stiu ce a iesit bine si ce nu. Ceea ce iarasi nu stii este ca o productie de asemenea dimensiune se construieste in timp, folosind multe resurse si foarte multi bani. Din pacate in Romania chiar si in absenta crizei aceste resurse sunt limitate. Limitate de numarul de potentiali spectatori, de marimea salii, de pretul biletului – pe scurt de nivelul de trai al romanului. De asta ai scris de U2 la Milano si nu la Bucuresti. Pe langa Voltaj in Romania inca 2-3 trupe sunt singurele care tin la calitatea si dimensiunea unei productii, de multe ori aducand bani „de acasa”. De aceea ar trebui sa apreciezi asemenea incercari de a realiza spectacole „ca cele de afara” in loc sa ti se pare ca totul pute. Poate peste 10 ani in Romania o trupa isi va permite sa dea 10.000 euro sa inchirieze 4 trape hidraulice ca sa realizeze miscarea pe care tu ai „vazut-o”. Deocamdata trebuie sa te multumesti cu atat in Romania. Vrei altceva – du-te la Milano, Amsterdam, Londra.
Nu inteleg ce legatura ai vrut sa faci intre aprecierea de concert ratat si numarul de bilete vandute. Sau inteleg ce vrei sa spui dar sesizez iarasi o fractura in logica. Cand te refereai la „ratarile” din spectacol tu aminteai aspecte de productie artistica, nicidecum de succes de bussiness. Prin urmare observatia ta este iarasi deplasata. Daca vrei sa sugerezi ca a fost un esec ca bussiness – sunt de acord cu tine. Daca vrei sa participi la concerte de succes de acest fel te rog sa nu scapi superproductii de genul Salam Live la Sala Polivalenta, Regii manelelor la Sala Palatului sau Miss Piranda pe Stadionul Cotroceni. Oricare dintre acestea eclipseaza orice alt spectacol din Romania la profitul facut.
Daca insa ti se pare ca Voltaj V8 a fost un esec din punct de vedere al productiei artistice esti in mare eroare. Succesul sau esecul din acest punct de vedere nu se masoara in bani, Wati, spectatori sau pahare de bere vandute. Se masoara in reactia publicului din timpul spectacolului. Nu stiu unde ai stat tu in sala, dar de unde am stat eu nu prea parea un esec…
Si in sfarsit – legat de ultimul tau sfat „mai mergi pe-afara” afla draga Alex ca am vazut mai multe concerte decat iti poti tu imagina si am mai multe DVD-uri cu concerte live decat poti gasi tu in Romania. Ca sa iti faci o idee: la ultimul concert afara am fost acum o luna – ACDC si la urmatorul ma duc peste 3 saptamani – U2 la Amsterdam.
In incheiere iti dau un sfat – acelasi cu care am inceput primul meu mesaj: scrie si vorbeste despre lucruri pe care le cunosti. Nu-ti mai da cu presupusul. Pentru ignoranti vei parea mai inteligent dar pentru cunoscatori vei parea doar mai arogant si infatuat. Eu cred ca-ti pasa doar de parerea acestora din urma, nu? Nimeni nu s-a nascut invatat si in a recunoaste ca nu te-ai prins de ceva nu e nimic rau.
Daca te gandesti sa-mi raspunzi – in loc sa-mi „demontezi toate interventiile hilare” mai bine te documentezi inainte si aflii mai multe lucruri.
Dani
By: Dani on 1 iulie 2009
at 6:44 pm
Salut Dani!
Mi-ai dat o lectie de diplomatie si de educatie. Respect! Tocmai m-am intors de la bestfest unde Bobita mi-a confirmat ceea ce imi spusesei si tu…scenele nu erau menite sa se ridice…well, as fi putut sa jur ca nu a fost asa…te felicit pentru ce ai realizat pentru cei de la voltaj, dar imi mentin parerile expuse acolo…concertul a fost unul mai degraba esuat prin prisma prestatiei, a faptului ca la un concert de lansare de album s-au cantat doar 3 melodii noi si, daca vrei, prin numarul de bilete vandute… calin a fost stingher pe scena intr-un spatiu mult prea mare, momentul ‘coldplay’ si cel de la inceput le consider ratate… si multe altele…
Nu ma intereseaza parere nimanui, ma intereseaza sa expun lucrurile cat mai fidel pentru cei cativa prieteni care ma citesc.
Felul in care mi-ai raspuns m-a impresionat…pe bune…si stiu ca poate parea ciudat…sunt sigur ca am avea multe lucruri de discutat daca ne-am cunoaste. Asta nu inseamna ca ‘ai vazut mai mute concerte decat pot imagina’ sau ‘ai mai multe dvd-uri cu concerte live decat pot gasi eu in romania’…am fost si eu saptamana trecuta la acdc la amsterdam si duminica plec la milano pentru u2…so 🙂
Cu drag,
Alex
By: Alex Tomulescu on 1 iulie 2009
at 8:47 pm
Buna Alex,
Ceea ce ai scris: „Nu ma intereseaza parere nimanui, ma intereseaza sa expun lucrurile cat mai fidel pentru cei cativa prieteni care ma citesc.” e super OK si de aceea am si scris primul meu mesaj. Ca sa nu fie faptele deformate, ci sa fie prezentate cat mai fidel.
In ceea ce priveste parerea ta despre concert este firesc ca un act artistic sa fie primit diferit in functie de fiecare. Fiecare are gusturile sale si se raporteaza la modelele sale. Prin urmare nu e nimic gresit sa nu-ti placa concertul Voltaj, nu am taxat acest lucru, eu doar am corectat o relatare eronata cu privire la momentul de inceput si am explicat de ce momentul Bobita + Calin nu trebuia sa fie copiat dupa momentul Coldplay. Nu vreau sa spun ca momentul Voltaj a iesit perfect. Ar fi putut fi facut mult mai „frumos”. Trebuie sa stii insa ca pentru acel spectacol nu au existat repetitii din lipsa de timp. Sincer sa fiu sunt multumit ca alte momente nerepetate au iesit exact cum au fost planificate. De exemplu un element care a „stricat” momentul respectiv mai mult decat orice altceva din punctul meu de vedere a fost balustrada galbena care nu a fost imbracata in negru si s-a vazut urat – dar asta e – nu a fost timp.
Si mai trebuie sa te contrazic cu ceva: nu au fost doar 3 melodii noi ci un numar dublu -6: „Lala”, „Dematurizarea”, O zi de luni”, Vara trecuta” „30 de grade”, Strop de bine”. Cu privire la prestatia pe care o consideri esuata este dreptul ta sa ai orice parere vrei, insa este clar ca parerea ta a fost impartasita de foarte putini dintre spectatori daca este sa ne ghidam dupa reactia lor.
Imi pare bine ca ai revenit la sentimente mai bune in ceea ce priveste modul de a raspunde unuia care ti-a contestat comentariile. Te invit cu placere la orice concert important din Bucuresti sa comentam impreuna si sa-ti prezint o perspectiva si din partea „cealalta”. Am fi putut sa ne vedem si la B’estfest unde am fost si aici implicat.
Aaa! Cand am spus ca „am vazut mai mute concerte decat iti poti imagina” m-am referit la invitatia ta sa ma duc afara sa vad – deci clar ca ai crezut ca n-am vazut niciunul. N-am spus ca am vazut mai multe decat tine, ci mai multe decat iti imaginezi tu ca am vazut. Nu m-am exprimat corect?
Iar cand am spus ca „am mai multe dvd-uri cu concerte live decat poti gas tu in Romania” nu ma refer neaparat la tine ci efectiv am mai multe decat poate oricine sa gaseasca la toate magazinele de profil din Bucuresti pe care le frecventez periodic dar care nu sunt generoase cu acest gen de DVD-uri. In tmp am adunat insa foarte multe cumparand de afara ceea ce mi-a placut.
In nici una dintre aceste afirmatii nu am facut referire la numarul de concerte pe care le-ai vazut tu sau le detii tu pe DVD deci nu trebuie sa te simti dator sa-mi explici ca ai vazut multe pentru ca nici nu am contestat asta.
Dani
By: Dani on 6 iulie 2009
at 11:07 pm
Soooo, cum a fost la U2?
By: Andra on 7 iulie 2009
at 12:14 pm
Mda, Dani se pare ca am luat totul mult prea personal…nici eu nu am chiar asa de multe dvd-uri cu concerte pe cat am lasat sa se inteleaga 🙂 cat despre nereusita anumirot momente din cauza lipsei de repetitii, mi se pare destul de neprofesionist din partea lor…
Alex
By: Alex Tomulescu on 8 iulie 2009
at 7:21 pm
A fost fabulos…pe bune…ceva ce se intampla o data in viata. Daca ai posibilitatea sa mergi sa ii vezi pana la sfarsitul turneului asta, iti recomanzi sa o faci neaparat!!! Merita toti banii din lume!
By: Alex Tomulescu on 13 iulie 2009
at 12:59 am
Numeorsii tai fani vor sa stie ce se intampla de nu mai scrii pe blog. 😀
By: B on 6 august 2009
at 9:53 am
Din lipsa de timp, dragul meu B…si din motive de concedii 🙂 Poate in curand…cine stie?
By: Alex Tomulescu on 10 august 2009
at 12:29 pm
Salut!
Vrei sa facem schimb de link-uri? Daca da, lasa-mi un comment ca sa stiu cum sa te trec. Pe mine poti sa ma treci Chirila Bogdan .Ms…
sanatate…
By: Chirila Bogdan on 27 septembrie 2009
at 8:09 am
Bună !
Te contactez în legătură cu un link-exchange, dacă te interesează să faci cu mine(http://www.paulyk.ro/) trece-ma în blogroll apoi intră aici: http://www.paulyk.ro/index.php/schimb-de/ şi lasă un comentariu după următorul exemplu(ca să te trec şi eu) :
Nume: (Numele blogului tău)
Link: (Linkul blogului tău)
Este simplu, se rezolvă în câteva minute!
Cu mult respect,
Paulyk.ro
By: Paulyk on 15 februarie 2010
at 10:47 am
Mai exista voltaj ?:)
By: De Calitate on 15 martie 2010
at 3:59 am
Buna ziua!
Numele meu este Cristian.In urma trecerii in revista a site-ului dumneavoastra,as fi incantat sa colaboram prin schimb de linkuri.As dori sa postati pe prima pagina un link cu site-ul poker online bonus.ro , in schimbul acestui serviciu eu urmand sa va postez cate un link pe pokeronlineking.com (page rank3) , perlapoker.com si inca doua bloguri.In conditiile in care acceptati,va rog sa-mi raspundeti pentru a stabili detaliile ancor textului.
Cu speranta ca oferta mea este avantajoasa,astept colaborarea cu dumneavoastra.
De asemenea,va rog sa-mi stergeti comentariul.In lipsa unei adrese de contact am apelat la comentariu.
Cu respect
Cristian
contact @ pokeronlinebonus.ro
By: cristian on 29 iunie 2010
at 12:20 pm
Excelent articol, tine-o tot asa imi place ce postezi … am si eu un articol poate va place http://patratzel.com/neseriosu/nivelul-erectiei/
By: Patratzel on 12 noiembrie 2010
at 12:53 am